خواص بادنجان
کشکول ماه نشان
جمعه 13 دی 1392برچسب:, :: 6:57 ::  نويسنده : عبدالله

آب  ٩٢  گرم، پروتئين  ٢ / ١  گرم، چربى  ٢ / ٠  گرم، هيدراتهاى كربن  ٧ / ۴  گرم، كلسيم  ١٢  ميلى‌گرم، تيامين  ٠۵ / ٠  ميلى‌گرم، فسفر  ٢۶  ميلى‌گرم، آهن  ٧ / ٠  ميلى‌گرم، سديم  ٢  ميلى‌گرم، پتاسيم  ٢١۴  ميلى‌گرم، رايبوفلاوين  ٠۵ / ٠  ميلى‌گرم، نياسين  ۶ / ٠  ميلى‌گرم،

در هر  ١٠٠  گرم پخته آن اين مواد وجود دارد.

آب  ٩۴  گرم، پروتئين  ١  گرم، چربى  ٢ / ٠  گرم، هيدراتهاى كربن  ٢ / ٣  گرم، كلسيم  ١١  ميلى‌گرم، فسفر  ٢١  ميلى‌گرم، آهن  ۶ / ٠  ميلى‌گرم، سديم  ١  ميلى‌گرم، پتاسيم  ١۵٠  ميلى‌گرم، تيامين  ٠۵ / ٠  ميلى‌گرم، رايبوفلاوين  ٠۴ / ٠  ميلى‌گرم، نياسين  ۵ / ٠  ميلى‌گرم.

خواص درمانى:  ١ -آن را بخوريد ملين و مدر و مقوى معده و اشتهاآور است، مسموميتى را كه از  ١۶٢ خوردن قارچهاى سمى است را برطرف مى‌سازد، گرفتگى مجارى عروق را باز مى‌كند، خنازير و اولسر را درمان مى‌كند، خام آن ضد انگل است.

2-آن را بجوشانيد بعد بكوبيد و با روغن زيتون مخلوط نموده باز بجوشانيد تا آب آن كاملا بخار شود و آنچه مى‌ماند مثل مرهم شب و روز دائم ضماد گذاريد لكهاى سفيد بدن يا برصى را برطرف مى‌سازد.

  ٣ -آن را چهار قاچ نموده نمك بپاشيد و بخيسانيد و آب خيساندۀ آن را به دست و پايى كه عرق زياد مى‌كند و بو مى‌دهد بماليد، بو و عرق را نقصان مى‌دهد.

4-آن را خشك كنيد بعد بسوزانيد و خاكستر آن را با مقدارى سركه خمير كرده چند روز بر زگيل گذاريد بعضى از انواع زگيل‌ها را مرتفع مى‌سازد.

تذكر: در بدن ايجاد نفخ مى‌كند، درد پهلو ايجاد مى‌نمايد، عرق بدن را بدبو مى‌سازد، رنگ رخساره را كدر و غير شفاف مى‌نمايد، سلولهاى بدن را در برابر بعضى ويروسها كم استقامت مى‌سازد، كسانى كه درد پهلو و زهار و بواسير و درد چشم سوداوى دارند بايد از مصرف آن پرهيز نمايند.

پوست بادنجان

خواص درمانى: اگر هربار مقدار كمى از آن خورده شود. ضد اسهال خونى است.

تخم بادنجان

خواص درمانى: آن را بخوريد. براى رفع تنگى‌نفس و نزله مفيد است.

كلاهك بادنجان

خواص درمانى: ١ -آن را خوب بجوشانيد بعد آب غليظ آن را صاف كنيد و دوباره با تخم كتان مخلوط نموده و بجوشانيد و ضماد كنيد. سوداى كهنه را درمان مى‌كند.

2-آن را با دمش بجوشانيد و روزى يك فنجان از آب صاف‌كردۀ آن را بنوشيد، يا خشك آن را هم بكوبيد و در آتش بريزيد و دود آن را به نشست بدهيد. بواسير بادى را درمان مى‌كند.

تركيب شيميايى: الكالوئيدسولانين در آن وجود دارد.

خواص درمانى: قابض است، خون را بند مى‌آورد، خونريزى‌هاى روده‌اى را قطع مى‌كند، از احتلام شبانه مى‌كاهد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امید وارم با پیروی وترویج معارف اسلامی در کلیه مراحل زندگی پیروز و سربلند باشید. @Asemaneabima
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان dosti و آدرس mahe14.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 586
بازدید کل : 61057
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1